Register LOGIN Forget password ?
Webboard :: Member Cafe' :: 00014080
PAGE 6 OF 26
GO TO PAGE
MT01...Club
กำลังจะตัดสินใจซื้อครับ...รถเน๊กเครื่องครุยเซอร์..ท๊อคมหาศาล...มันดียังไงครับ...ที่เคยโพสกันว่าขับสนุกนี่..สนุกยังไงครับ...เหมือนขับครุยเซอร์ไหม...ขอถามชาวMT01หรือท่านที่เคยใช้งานหน่อยนะครับ....กำลังตัดสินใจเทียบกับ..Z1000..ปี07..ครับ...ราคาเท่ากันเลย...เคยขี่..
V-twin1000กับสปอร์ตตัว1000แล้ว...ครับ...มันยังไม่ใช่...
Share |
joiauto    time: 2011-05-16 16:16:49   แจ้งลบกระทู้

ความเห็นที่ #177
2008 Special
Silver Sand
Mr.Kodo  2011-05-30 17:12:30      แจ้งลบความเห็น

ความเห็นที่ #178
2009-2011
Midnight Black
Mr.Kodo  2011-05-30 17:12:54      แจ้งลบความเห็น

ความเห็นที่ #179
2009-2010
Graphite
Mr.Kodo  2011-05-30 17:13:17      แจ้งลบความเห็น

ความเห็นที่ #180
2009-2010 Special
Mr.Kodo  2011-05-30 16:53:30      แจ้งลบความเห็น

ความเห็นที่ #181
50th Anniversary Limited edition
Competition White Racing, Black Racer
Mr.Kodo  2011-05-30 17:18:11      แจ้งลบความเห็น

ความเห็นที่ #182
50th Anniversary Limited Edition
Racing Blue, Racing Yellow
Mr.Kodo  2011-05-30 17:05:30      แจ้งลบความเห็น

ความเห็นที่ #183
2005-2006
Deep Armour
Mr.Kodo  2011-05-30 17:20:28      แจ้งลบความเห็น

ความเห็นที่ #184
2005-2006
Silver
Mr.Kodo  2011-05-30 17:21:36      แจ้งลบความเห็น

ความเห็นที่ #185
2006 Special
Rock Slate
Mr.Kodo  2011-05-30 17:25:13      แจ้งลบความเห็น

ความเห็นที่ #186
MT-OS Concept Show รถตกแต่งพิเศษจากสำนักแต่ง
(MT-01 : Massive Torque Number 01)
Mr.Kodo  2011-05-30 17:32:36      แจ้งลบความเห็น

ความเห็นที่ #187
ขอบคุณทุกๆท่านที่แวะเข้ามาครับ ผมคงพอแค่นี้ก่อนน่ะครับ หวังว่ากระทู้ของพี่ joiauto และพี่ joker คงจะเป็นประโยชน์ให้กับผู้ที่่มองหารุ่นนี้อยู่ไม่มากก็น้อย ขอบคุณ webstorm มากๆครับ ขอบคุณครับ (ลองย้อนกลับไปดูหน้าก่อนๆด้วยน่ะครับ ผมเพิ่มเติมรูปอะไหล่ไว้ให้ด้วย)
Mr.Kodo : MT-01 OWNER'S CLUB THAILAND
Mr.Kodo  2011-05-31 11:59:01      แจ้งลบความเห็น

ความเห็นที่ #188
อ้าวๆ จะไปไหนล่ะครับ
ไม่ได้โพสแต่ตามอ่านของใหม่ตลอดๆ นะ

ปล.ใครสนใจกระจก rizoma curcuit851
สีบรอนซ์ของผมเอง
joker  2011-05-31 04:16:35      แจ้งลบความเห็น

ความเห็นที่ #189
ผมก็ยังตามอ่านตลอดนะครับ ต้องขอบคุณ mr.kodo มากๆ ที่เอารูปและข้อมูลต่างๆ มาให้ดูอยู่ตลอด กระทู้นี้มีประโยชน์มากจริงๆครับ
hun  2011-05-31 10:28:29      แจ้งลบความเห็น

ความเห็นที่ #190
Q:How do i change between miles and kilometers?

-with the ignition key ON
-press and hold SELECT botton for at least 2 sec.

เปลี่ยนหน่วยจาก ไมล์ เป็น กิโล (ทำได้บางคันน่ะครับ)
Mr.Kodo  2011-06-01 16:09:19      แจ้งลบความเห็น

ความเห็นที่ #191
Q:How do i adjust time?

-with the ignition key ON
-press and hold both SELECT and RESET buttons for at least 2 sec.
-press RESET button to set hours
-press SELECT button
-press RESET button to set minutes
-press SELECT button

การตั้งค่าเวลา
Mr.Kodo  2011-06-01 16:08:31      แจ้งลบความเห็น

ความเห็นที่ #192
Q:How do I change speedometer illumination?

-with the ignition key OFF
-press and hold SELECT button
-then turn the ignition key ON
-and continue to hold SELECT button for at least 5 sec.
-press RESET button to adjust the tachometer panel brightness
-press SELECT button
-press RESET button to adjust LCD brightness
-press SELECT button
-press RESET button to adjust the tachometer needle brightness
-press SELECT button

ปรับแสงสว่างที่หน้าปัดวัดรอบ, แสงสว่างจอ LCD, แสงสว่างเข็มวัดรอบครับ
Mr.Kodo  2011-06-01 16:42:12      แจ้งลบความเห็น

ความเห็นที่ #193
Q:How do I enter and use DIAG mode?

-with the ignition key OFF
-press and hold RESET button
-then turn the ignition key ON
-and continue to hold RESET button for at least 8 sec.
-press SELECT button,after "dIAG" appears on LCD
-press and hold both SELECT and RESET buttons for at least 2 sec.
-switch ENGINE STOP button OFF (the red one)

-press SELECT button to cycle thru sensors/actuators
-press ENGINE STOP button ON to read sensor value/execute actuator

For example : If you want to check the engine temperature
press SELECT few times to go to tha number "11" and switch ENGINE STOP button ON

Note: That with some sensors/actuators you need to do additional things, like spin the wheel, or crank the engine. Check the Service Manual for details

"DIAG" Test Table จะลงให้พรุ่งนี้ครับ เอาไว้ตรวจสอบการทำงานของส่วนต่างๆในตาราง ยกตัวอย่าง อุณหภูมิเครื่องยนต์(Engine temperature)
Mr.Kodo  2011-06-01 16:08:09      แจ้งลบความเห็น

ความเห็นที่ #194
Q:What are ECU fault codes in brief?
Q:What is SENSORS and ACTUATORS Test table in brief?

ติดตามพรุ่งนี้ครับ
Mr.Kodo  2011-06-01 16:25:47      แจ้งลบความเห็น

ความเห็นที่ #195
เยี่ยมครับ...ข้อมูลแน่นจริงๆ........
ขอบคุณครับ
joiauto  2011-06-01 17:47:30      แจ้งลบความเห็น

ความเห็นที่ #196
จากภาพ : อาสนวิหารแม่พระบังเกิด โบสถ์คริสต์เก่าแก่ริมแม่น้ำแม่กลอง อยู่อำเภอ บางคนที สมุทรสงคราม แนะนำสถานที่ท่องเที่ยวครับ อยากให้ พี่ๆเพื่อนๆน้องๆมาเที่ยวกัน มันไม่ไกลจากกรุงเทพมากด้วย เอ้อระเหย ลอยชายได้ ไม่ต้องรีบร้อนกลับบ้านด้วย ชิวๆได้ทั้งวันเลย กินๆเที่ยวๆช็อปๆเพลินๆ ได้ทั้งวันเลย มีความสุขดี ถ้าไม่รีบกลับ ก็พักรีสอร์ตสักคืน ไม่แพงด้วย ติดธรรมชาติ กลางคืนก็นั่งเรือชมหิ่งห้อย ง่วงก็เข้านอน ไม่ง่วงก็นั่งจิบเบียร์ชิวๆไป ฟังเสียงกลางคืนตามธรรมชาติ เช้าก็ใส่บาตร (พระพายเรือบิณฑบาตรด้วยน่ะ)แล้วค่อยกลับบ้าน Happy Happy
Mr.Kodo  2011-06-01 18:37:07      แจ้งลบความเห็น

ความเห็นที่ #197
Q: What are ECU fault codes in brief?

12-crankshaft position sensor
15-throttle position sensor (TPS)
13-cylinder #1 intake air pressure sensor (MAP)
14-cylinder #1 intake air pressure sensor (MAP)
25-cylinder #2 intake air pressure sensor (MAP)
26-cylinder #2 intake air pressure sensor (MAP)
17-EXUP servo motor
18-EXup servo motor
22-air temperature sensor (IAT)
28-engine temperature sensor (ECT)
29-decompression solenoid
38-decompression solinoid
30-vechi has overturned
33-cylinder #1 ignition coils
34-cylinder #1 ignition coils
35-cylinder #2 ignition coils
36-cylinder #2 ignition coils
37-idle valve (ISC)
42-speed sensor or neutral switch
43-ECU (battery) voltage
46-ECU (battery) voltage
62-muffler temperature sensor
63-muffler temperature sensor
50-faulty ECU

รู้ไว้ก่อน ดีกว่าไม่รู้ จะได้คลำถูกจุด เวลาซ่อมบำรุง (ทำเองได้ หรือ ทำเองไม่ได้ ง่ายหรือ ยากเกินไป)
Mr.Kodo  2011-06-02 09:45:32      แจ้งลบความเห็น

ความเห็นที่ #198
Q:What is sensors and actuators test table in brief?

01-throttle angle (TPS)
03-cylinder #1 intake air pressure (MAP)
04-cylinder #2 intake air pressure (MAP)
05-air temperature (IAT)
07-vechicle speed pulse
08-lean angle cut-off
09-ECU (battery) voltage
11-engine temperature (ECT)
12-muffler temperature
20-side-stand switch
21-neutral switch
30-cylinder #1 ignition coils
31-cylinder #1 ignition coils
32-cylinder #2 ignition coils
33-cylinder #2 ignition coils
36-cylinder #1 injector
37-cylinder #2 injector
49-intake solenoid ("flapper")
50-fuel pump
51-muffler cooling fan
52-headlight
53-EXUP servo motor
54-Idle valve (ISC)
55-decompression solenoid

เอาไว้ตรวจสอบ ปรับแต่ง การทำงานของส่วนต่างๆ
Mr.Kodo  2011-06-02 09:43:09      แจ้งลบความเห็น

ความเห็นที่ #199
Q:What is the bike history?

Yamaha first presented it at 1999 Tokyo Motor Show.It was planned as a successor to the highly popular V-Max,but this was a miss.The bike is different from V-Max in many respects, and, in fact, is different from any other stock bike on the market.Its engine was adopted from Yamaha Warrior cruiser bike, while its frame and suspension were like those of Yamaha R1 suppersport bike.
Mr.Kodo  2011-06-02 11:32:00      แจ้งลบความเห็น

ความเห็นที่ #200
Q:Will I get a rocket-like thrust from the bike like no one has?

Many owners believe MT-01 is overestimated in terms of power performance.Yam, claims 90ps power and 150nm torque, and this is true as seen from dynoruns.However, in practice, it feel not more than a 1000cc sport V-twin,
e.g. Suzuki TL1000R or Honda VTR,RVT1000.Remember MT-01 weights around 60kg more than those bikes, so probably the extra torque is eaten up by the extra weight.
Mr.Kodo  2011-06-02 10:14:40      แจ้งลบความเห็น

ความเห็นที่ #201
Q:How does the engine feel like?

Awesome. MT-01 has a long stroke engine as opposed to short-stroke ones found in sport V-twins.Its behaviour differs. It has even more pull at low revs, starting right from 900rpm idle, but is flat from 4000rpm and up to 5500rpm red line. Most people will enjoy it at 2000-3000rpm pace,while still having enough thrust for overtaking with a twist of a hand at any gear.
Mr.Kodo  2011-06-02 11:34:36      แจ้งลบความเห็น

ความเห็นที่ #202
Q:Will it do willies without using the clutch?

Yes, 1st gear only, but you might need to use your body. Again, mind its weight!

Q:What about Power Commander for the bike?

There is PC3 for MT-01 available with few maps to download. Due to MT-01 ECU design and since it uses O2-sensor,PC will be unable to re-map anything below 2500rpm. Sadly enough, this is the range where some joy lies with the bike.Stage 2 ECU doesn't use O2-sensor, so PC will be able to re-map there.Also,as with any other bike,custom tuning is recommended in each particular case instead of using public maps. Note the factory FI values differ for the front and rear cylinders, and this can be considered with PC tuning as well.Dynojet power commander part no. 414-411
Mr.Kodo  2011-06-02 10:35:28      แจ้งลบความเห็น

ความเห็นที่ #203
Q:Can I order Akrapovic Exhaust pipe (Stage I,II,) directly from Akrapovic?

No, you should go Yam. way
Mr.Kodo  2011-06-02 10:39:15      แจ้งลบความเห็น

ความเห็นที่ #204
Q:What gasoline shall I use?

Yam recommends unleaded gasoline with RON 91 at least.

Q:What is the oil quantity?

Total:5.00L.
Change with the filter replacement: 4.10L.
Change without the filter replacement: 3.70L.
If you have a 4L oil can and want to replace the filter,it is generally OK to put 100ml of the used oil back.
Mr.Kodo  2011-06-02 10:49:28      แจ้งลบความเห็น

ความเห็นที่ #205
Q:My engine sounds like Knocking if I push it hard (open wide)on low RPM, This is especially true on the hot engine.

Right, it might be knocking or close to it indeed, sometimes even with Regular gasoline (RON 91)recommended by the manual. You can try to switch to Premium, and the problem will be less apparent, but it won't disappear completely. Probably smth might be wrong with ECU design that controls the ignition advance.
Mr.Kodo  2011-06-02 10:56:48      แจ้งลบความเห็น

ความเห็นที่ #206
Q:The engine is air-cooled, so can I overheat and damage it by chance?

This was never reported.
There is an engine temperature sensor , and it should Shut- Down the engine when reaching the critical temperature. There is no gauge on the speedometer panel, but you can read the actual temperature value on the LCD screen in DIAG mode

Q:What are the spark plugs?

NGK DPR7EA-9 / DENSO X22EPR-U9.Spark plug gap 0.8-0.9mm. Note there 4 plugs, 2 per cylinder (twin plug per cylinder)
Note: NGK Iridium power DPR7EIX-9 (2202)

พรุ่งนี้มาเติมให้อีกครับ ไม่ได้กระแดะน่ะ กลัวว่าแปลแล้วเดี๋ยวคลาดเคลื่อนครับ
Mr.Kodo  2011-06-02 11:21:05      แจ้งลบความเห็น

ความเห็นที่ #207
สุดยอดครับ มีประโยชน์มาก
ตัวรถมีน้อยแต่มีคนรู้ข้อมูลขนาดนี้ ก็ไม่น่าห่วงแล้วครับ
ผมก็เคยอ่านเจอนะพวก FAQ ที่เกี่ยวกับ MT01 แต่ไม่ได้เก็บ link ไว้
ขอบคุณแทนผู้ใช้ MT01 ทุกคนครับ สำหรับข้อมูล
เสียดายน่าจะอยู่ใกล้ๆ กันนะ เอาไว้จะหาเวลาไปทางโน้นบ้างให้ได้ครับ
joker  2011-06-02 14:27:37      แจ้งลบความเห็น

ความเห็นที่ #208
Q:I tried to start the bike one day, but it felt reluctant, gave a terrible metallic grinding sound, and did not start.

MT-01 starter motor is very demanding to the battery condition and charge as it requires a lot of current to crank the huge V2 engine. When the battery is nearly end of life or is simply underchargeed, it starts to crank the engine slower than usual. In the extream case, it won't be able to pass the top dead point.This is when this sound can occur. Or it can not,and rather the relay start to chatter as it happens on other bikes. No reports exist that any of these can lead to the consecutive engine damage. If it happens regulary, consider replacing the battery in the first place.
Mr.Kodo  2011-06-03 09:09:44      แจ้งลบความเห็น

ความเห็นที่ #209
Q:My fuel pump died all of a sudden.And now I remember there always was a strange gurgling sound out of the tank when I turned the ignition on.

Unfortunately the fuel pump breakdown was reported frequently. Yamaha replaces it under the warranty,but this is not on aofficial recall list. The gurgling sound appears to have nothing in common with this problem.

5YU-13907-03-00 (part no. New fuel pump)
Mr.Kodo  2011-06-03 09:17:31      แจ้งลบความเห็น

ความเห็นที่ #210
Q:Does it worth trying a bigger rear tyre?

You can try a 200/50 one, and the front/rear height balance will become around the same as above. Also the turning capability will not degrade noticeable.Unfortunately you can not go for a 210/50 tyre or antthing wider without the swing arm modifications.
Mr.Kodo  2011-06-03 09:24:24      แจ้งลบความเห็น

ความเห็นที่ #211
Q:Yamaha recommends "Suspension Oil 01" for the front fork, What is its viscosity?

It is 2.5W.

Q:I found the fork seals are leaking after I left the bike untouched over the winter time.

Unfortunately this was reported frequently, but is not on a official recall list. You might try to use a thicker fork oil, say 10W, to eliminate the problem, but then also relax the front damping adjusters.
Mr.Kodo  2011-06-03 09:31:43      แจ้งลบความเห็น

PAGE 6 OF 26
GO TO PAGE

Privacy & Policy Statements Advertisement About StormClub.com Contact Stormclub.com